„В Сърцето на Машината“ е новото предложение от България за Оскарите 

„В Сърцето на Машината“ е новото предложение от България за Оскарите 

септември 24, 2022 0 By sredata

„В сърцето на машината“ е български игрален драматичен трилър, награден със „Златна роза“ на едноименния фестивал във Варна през 2021 г. и носител на наградата за най-добър филм на „София Филм Фест“ през 2022 година

„В сърцето на машината“ на режисьора Мартин Макариев е новото българско предложение за участие в състезанието за международен пълнометражен филм на 95-ите награди „Оскар“, съобщиха от НФЦ. Комисията в състав Мария Бакалова, председател, и членове Катерина Ламбринова, Христо Христозов, Свилен Димитров, Катя Тричкова, Кристина Грозева и Александър Станишев гласува отново, след като първоначалният им фаворит „Майка“ на Зорница София бе отхвърлен заради прекалено много английска реч, несъответна с правилата за категорията.

„В сърцето на машината“ е български игрален драматичен трилър, награден със „Златна роза“ на едноименния фестивал във Варна през 2021 г. и носител на наградата за най-добър филм на „София Филм Фест“ през 2022 година. Във филма на Мартин Макариев, изграден като почти буквален цитат на американските затворнически трилъри („Среднощен експрес“, „Зад решетките“, „Зеленият път“), участват Юлиан Вергов, Александър Сано, Стоян Дойчев, Христо Петков, Ивайло Христов, Владимир Зомбори, Христо Шопов и др.

„В сърцето на машината“ се радваше на значителен зрителски интерес и е един от малкото български филми, спечелили над 1 милион лева от продажба на билети. Тази година това са направили само още няколко холивудски филма, до един продължения – „Миньоните 2“, „Топ Гън: Маверик“, „Джурасик свят: Господство“, „Доктор Стрейндж 2“, „Тор: Любов и гръмотевици“. Той е достъпен и за българите в чужбина чрез платформата Neterra, пише „Сега“

„В сърцето на машината“ спечели голямата награда за българско кино „Златна роза“ миналия септември изненадващо за критиците, които присъстваха на фестивала, но не и за публиката.

„Майка“ на Зорница София бе отхвърлен от Американската академия за филмови изкуства и науки, за което бе съобщено в писмо, изпратено до Националния филмов център. Причината е, че в категорията „международен филм“ (бивша „чуждоезичен филм“) изискването е над 50% от диалога да бъде на език, различен от английския.